Ułatwienia dostępu

Wycieczka do Krakowa

Pierwszym przystankiem był Kraków. Udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, by tym razem odkryć tajemnice prywatnych komnat królewskich. Uczniowie mogli podziwiać apartamenty królewskie wyposażone w renesansowe meble, arrasy i włoskie obrazy. Następnie zwiedzaliśmy położone poniżej Stare Miasto z ogromnym Rynkiem Głównym, kościołem Mariackim oraz najstarszą „galerią handlową”, czyli Sukiennicami. Następnym punktem naszego wyjazdu była kopalnia soli w Wieliczce. Schodząc na głębokość 135 metrów pod ziemię, pokonaliśmy 800 schodów i mogliśmy podziwiać podziemne jeziora, imponujące solne rzeźby, a także wykute w soli piękne komory i tę niepowtarzalną– Kaplicę św. Kingi. Drugi dzień spędziliśmy w Zakopanem. Rankiem wyruszyliśmy trasą do Doliny Strążyskiej położonej u stóp Giewontu, która doprowadziła nas do wodospadu Siklawica. Kolejnym etapem było zwiedzanie stolicy Tatr. Odwiedziliśmy Kaplicę Gąsieniców i Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku oraz Muzeum Karola Szymanowskiego w willi „Atma”. Przewodnik Tadeusz, posługując się gwarą podhalańską, opowiedział nam nie tylko historię miasta… Po całym dniu czekały na uczniów atrakcje w Termach „Bania”. Ostatni dzień spędziliśmy na zwiedzaniu Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, które było gratką szczególnie dla chłopców. Mogliśmy zobaczyć unikatową kolekcję samolotów z I i II wojny światowej, jak również wejść do niektórych statków powietrznych. Ta wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci, mimo szybkiego tempa, mimo zmęczenia i odcisków 🙂